¡Basta de fascismo y LGTBIfobia!

Concentración miércoles 2 de marzo a las 18:30h en l’Albereda de Bétera

Un profesor del Institut Les Alfàbegues en València ha sido víctima de una terrible agresión homófoba y fascista. Hace unos días, unas estudiantes sacaron en el patio del centro una bandera LGTBI y trans y, acto seguido, otras alumnas y alumnos se sumaron a esta acción en defensa de la diversidad y por el respeto a todas y todos independientemente de nuestra orientación o identidad sexual.

Sin embargo, esta protesta espontánea provocó la respuesta enfurecida de un grupo de estudiantes de derechas y muy reaccionarios del instituto. Al día siguiente, estos energúmenos se pasearon con banderas de España, provocando abiertamente a quienes el día anterior se habían movilizado en defensa del colectivo LGTBI. En cuanto un profesor les pidió que parasen porque la tensión era evidente, unos 10 estudiantes lo rodearon, empezaron a insultarle al grito de ‘maricón’, le agarraron del pelo y empezaron a lanzarle bocadillos. En esta agresión deplorable participaron entre 150 y 200 alumnos.

Des del Sindicat d’Estudiants del País Valencià queremos, en primer lugar, enviar todo nuestro apoyo y solidaridad con el docente agredido. Este ataque no es ni una broma de mal gusto ni una chiquillada, ni nada por el estilo. Lo que ha sucedido en Bétera es algo muy serio. Estamos hablando de que más de 100 chavales, con un discurso homófobo, españolista y fascista repugnante, han apaleado a un docente en un instituto público.

La respuesta de la dirección del centro ha sido expulsar a los diez estudiantes más agresivos –de momento no hay más sanciones impuestas a los demás– y la Conselleria d’Educació ha puesto en marcha en Plan de Prevención de la Violencia y de Promoción de la Convivencia. Y ya está. Cuando la realidad es que la violencia ya ha sucedido, y evidentemente, la convivencia que debe existir entre la comunidad educativa de la escuela pública, para precisamente fomentar los valores de igualdad y de respeto, ha quedado herida de muerte.

Este caso es una clara demostración de por qué es tan urgente poner en marcha ya una asignatura de educación sexual inclusiva en el sistema educativo, para frenar y cortar de raíz el discurso de odio que Vox y el PP fomenta contra las mujeres, el colectivo LGTBI o los inmigrantes. Y también es un claro reflejo de la amenaza real que supone la extrema derecha contra nuestros derechos y nuestra integridad física. Estas son las consecuencias directas. A Samu lo asesinaron, ahora se suma un nombre más a una lista demasiado larga de agresiones homófobas. Hay un peligro real en nuestros centros de estudio, en nuestros barrios y en nuestras ciudades. Pero no miraremos hacia otro lado. Al contrario.

Des del Sindicat d’Estudiants y la comunidad educativa no vamos a quedarnos con los brazos cruzados. Tenemos que plantar cara a todos estos fascistas que se creen con el derecho a aplastarnos. La movilización más contundente es el camino para decir que no nos asustan y no nos amedrentan.

Por eso, la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic de València convocamos una concentración el próximo miércoles día 2 de marzo a las 18:30h en l’Albereda de Bétera contra la LGTBIfobia y para exigir un castigo ejemplar para los agresores de nuestro profesor. Estudiantes, profesores, madres y padres, y el conjunto de la población de Bétera tenemos que movilizarnos con fuerza. Esta es la mejor respuesta que podemos dar a esta basura reaccionaria.

¡Ninguna agresión sin respuesta! ¡Fuera fascistas de nuestros institutos!

***

Brutal agressió homòfoba a un professor de l'IES Alfàbegues (Bétera, València). Prou feixisme i LGTBIfòbia!

Concentració dimecres 2 de març a les 18:30h en l’Albereda de Bétera

Un professor de l’Institut Les Alfàbegues a València ha sigut víctima d'una terrible agressió homòfoba i feixista. Fa uns dies, unes estudiants van traure al pati del centre una bandera LGTBI i trans, i tot seguit, altres alumnes es van sumar a aquesta acció en defensa de la diversitat i pel respecte a totes i tots independentment de la nostra orientació o identitat sexual.

Aquesta protesta espontània va provocar la resposta enfurida d'un grup d'estudiants de dretes i molt reaccionaris de l'institut. L'endemà, aquests energúmens es van passejar amb banderes d'Espanya, provocant obertament als qui el dia anterior s'havien mobilitzat en defensa del col·lectiu LGTBI. Quan un professor els va demanar que pararen perquè la tensió era evident, uns 10 estudiants el van rodejar, van començar a insultar-lo al crit de ‘maricón’, el van agarrar del pèl i van començar a llançar-li entrepans. En aquesta agressió deplorable van participar entre 150 i 200 alumnes.

Des del Sindicat d’Estudiants del País Valencià volem, en primer lloc, enviar tot el nostre suport i solidaritat amb el docent agredit. Aquest atac no és ni una broma de mal gust ni res per l'estil. El que ha succeït a Bétera és una cosa molt seriosa. Estem parlant que més de 100 xavals, amb un discurs homòfob, espanyolista i feixista repugnant, han apallissat a un docent en un institut públic.

La resposta de la direcció del centre ha sigut expulsar als deu estudiants més agressius –de moment no hi ha més sancions imposades als altres– i la Conselleria d’Educació ha posat en marxa el Pla de Prevenció de la Violència i de Promoció de la Convivència. I ja està. Quan la realitat és que la violència ja ha succeït, i evidentment, la convivència que ha d'existir entre la comunitat educativa dins de l'escola pública, per a precisament fomentar els valors d'igualtat i de respecte, ha quedat ferida de mort.

Aquest cas és una clara demostració de per què és tan urgent posar en marxa ja una assignatura d'educació sexual inclusiva en el sistema educatiu, per a frenar i tallar d'arrel el discurs d'odi que Vox i el PP fomenta contra les dones, el col·lectiu LGTBI o els immigrants. I també és un clar reflex de l'amenaça real que suposa l'extrema dreta contra els nostres drets i la nostra integritat física. Aquestes són les conseqüències directes. A Samu el van assassinar, ara se suma un nom més a una llista massa llarga d'agressions homòfobes. Hi ha un perill real en els nostres centres d'estudi, en els nostres barris i a les nostres ciutats. Però no mirarem cap a un altre costat. Al contrari.

Des del Sindicat d’Estudiants i la comunitat educativa no ens quedarem de braços plegats. Hem de plantar cara a tots aquests feixistes que es creuen amb el dret a esclafar-nos. La mobilització més contundent és el camí per a dir que no ens espanten i no ens acoquinen.

Per això, la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic de València convoquem una concentració el dimecres dia 2 de març a les 18:30h en l’Albereda de Bétera contra la LGTBIfòbia i per a exigir un càstig exemplar per als agressors del nostre professor. Estudiants, professors, mares i pares, i el conjunt de la població de Bétera hem de mobilitzar-nos amb força. Aquesta és la millor resposta que podem donar als feixistes.

Cap agressió sense resposta! Fora feixistes dels nostres instituts!