logo podemos reusRESOLUCIÓ DE SUPORT A LA VAGA ESTUDIANTIL DELS DIES 25 i 26 DE FEBRER

En els últims tres anys, el ministre Wert i la consellera Rigau han impulsat una sèrie de mesures contra l’educació pública sense precedents. Des de la LOMCE, que pretén introduir en el sistema educatiu públic l’esperit més retrògrad del franquisme, fins a la pujada escandalosa de les taxes a la universitat i les retallades brutals en les beques.

El darrer atac que l’educació pública ha patit ha sigut el Decret3+2 de Wert aprovat pel consell de ministres el passat divendres 30 de gener. Aquest decret, que pretén que els graus passin a ser de quatre anys i els màsters de dos, suposa la pitjor contrareforma universitària de la història, i els seu objectiu és molt clar: expulsar els fills dels treballadors de la universitat o, en tal cas, degradar tant el títol universitari que si no pots pagar-te el màster sigui impossible que accedeixis a un lloc de treball qualificat.

La política del PP i CiU busca destruir l’educació pública i transformar aquest dret en un negoci lucratiu per a una minoria de grans empresaris. És la mateixa estratègia que la dreta porta a terme amb la sanitat pública, l’ajuda a la dependència o el conjunt dels drets socials que estan sent atacats i privatitzats.

Per això, davant la convocatòria de vaga estudiantil dels dies 25 i 26 de Febrer, organitzada pel Sindicat d'Estudiants en defensa de l’ensenyament públic i contra les contrareformes franquistes i elitistes, PODEM Reus manifesta el seu suport a la vaga i fa una crida a tots els joves i ciutadans a participar a les mobilitzacions que es desenvolupin en aquestes jornades.

Defensem la nostra educació, defensem el nostre futur!

Sí podem!

P.D.: MANIFESTACIÓ contra el decret 3+2 de les titulacions universitàries, a les 12:00h del Dijous 26 de Febrer, a la plaça Imperial Tarraco de Tarragona.

Huelga 27S: 12h todas y todos a las manifestaciones

Sol

Barcelona: Plaça Universitat

Tarragona: Plaça Imperial Tàrraco